Vårdnadshavare

Barnens kläder

Minst en gång om dagen är vi ute med barnen oavsett väder och därför är det viktigt att barnen ha kläder som tål alla väderlekar tex överdragsbyxor, regnkläder, varma strumpor och vantar, stövlar, m.m. Barnen behöver även extra inomhuskläder. Gärna två hela ombyten med långbyxor, tröjor, trosor/kalsonger och strumpor).

Ordning och reda

Glöm inte att märka barnens kläder och skor för att underlätta att de försvinner. För att ha möjlighet att hålla ordning på barnens kläder ber vi er att märka barnens kläder.

Vi ber också alla att använda skoskydd inomhus under höst, vinter och vår då det annars blir väldigt grusigt inne. Säg till om det saknas skoskydd innanför entréerna så fyller vi på.